Γίνε μέλος της ομάδας μας


    Advertisement Section
    Header AD Image

    ΠΟΣΟ ΨΗΛΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΦΤΑΣΕΙ Ο ΠΕΙΡΑΙΑΣ;

    Διαβάζεται σε:4 Λεπτά, 3 Δεύτερα

     

    Τον τελευταίο καιρό, το θέμα που απασχολεί σχεδόν όλους τους φορείς του Πειραιά αλλά και την κεντρική κυβέρνηση είναι αυτό της επένδυσης της COSCO μέσω του ΟΛΠ.
    Δεν θα πάρω θέση όσον αφορά τα διαδικαστικά ή τις λεπτομέρειες για την τελική έγκριση και εφαρμογή του master plan που κατέθεσε ο ΟΛΠ, αλλά θέλω να αναδείξω τα σημεία που δεν είναι γνωστά στο ευρύ κοινό, ίσως είναι άγνωστα ακόμα και σε αυτούς που χειρίζονται την υπόθεση.
    Ο Πειραιάς μας σήμερα είναι το τέταρτο μεγαλύτερο λιμάνι της Ευρώπης σε διακίνηση επιβατών και το εικοστό τρίτο στον κόσμο με περίπου 1,055 εκατομμύρια επιβάτες το 2017.
    Όσον αφορά τις εμπορευματικές μεταφορές, το λιμάνι του Πειραιά κατατάσσεται τριακοστό έβδομο στον κόσμο, πέμπτο σε όλη την Ευρώπη και τρίτο στην Μεσόγειο με περίπου 4,055 εκατομμύρια TEU (containers 20 ποδών).
    Ήδη λοιπόν ο Πειραιάς κατατάσσεται ανάμεσα στις παγκόσμιες υπερδυνάμεις, απέχοντας όμως από την πρώτη θέση που κατέχει παγκοσμίως η ελληνόκτητη ναυτιλία!
    Σήμερα, οι περιοχές του Πειραιά, παρά την ύπαρξη αυτού του θησαυρού που λέγεται ΛΙΜΑΝΙ, μαστίζονται από ανεργία και όσο προχωράμε προς τα δυτικά ακόμα και από φτώχεια.
    Αυτό δεν θα έπρεπε να συμβαίνει! Ας πάρουμε για παράδειγμα το Αμβούργο, το οποίο έχει το τρίτο υψηλότερο κατά κεφαλήν εισόδημα σε όλη την Ευρώπη με περίπου 32.000 ευρώ ανά κάτοικο! Φυσικά αποκλειστικά λόγω της ύπαρξης και εκμετάλλευσης του λιμανιού του… Αντιθέτως οι περιοχές της Β’ Περιφέρειας Πειραιά έχουν το χαμηλότερο ανά κεφαλή εισόδημα σε όλες τις αστικές περιοχές της Ελλάδας!
    Το που μπορεί να φτάσει ο Πειραιάς δεν μας το δείχνει το Αμβούργο. Ίσως μέτρο σύγκρισης θα αποτελούσε η Βαρκελώνη, αλλά αυτή κυρίως αποτελεί επιβατηγό λιμάνι.
    Διάλεξα λοιπόν για την σύγκριση ένα λιμάνι μίας πόλης που έχω επισκεφθεί και είναι συγκρίσιμο σε “ιδιότητες” με το λιμάνι της καρδιάς μας.
    Δεν είναι άλλο από το Miami. Το λιμάνι του Miami είναι πρώτο στον κόσμο σε διακίνηση επιβατών με 4,98 εκατομμύρια επιβάτες το 2017, αφού αποτελεί την βάση (home port) κάποιων από τα μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια του κόσμου (Carnival Sensation, Carnival Glory, Carnival Victory, Carnival Splendor, Empress of the Seas, Navigator of the Seas, Norwegian Getaway, Norwegian Sky, Disney Magic καθώς και των γιγαντιαίων Mariner of the Seas, Allure of the Seas, Symphony of the Seas, Carnival Horizon, and Norwegian Bliss).
    Παράλληλα το Miami έχει εξελιχθεί και σαν εμπορευματικός λιμένας και είναι ένατος στις ΗΠΑ σε διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων (containers) με διακίνηση περίπου 1 εκατομμύριο TEU.
    Δηλαδή, με βάση την ισχύουσα κατάσταση, ο Πειραιάς είναι 4,5 φορές μεγαλύτερος από το Miami σε διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων και 4,8 φορές μικρότερος σε διακίνηση επιβατών.
    Είναι προφανές το ότι με την ολοκλήρωση της επένδυσης του ΟΛΠ/COSCO η δυναμικότητα του Πειραιά θα εκτοξευθεί και θα φτάσει να είναι 9 φορές μεγαλύτερος από το Miami σε εμπορευματική κίνηση!
    Ας δούμε όμως τι προσφέρει στο Miami η δυνατότητα να αποτελεί home port για τα κρουαζιερόπλοια. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, η συνεισφορά του λιμανιού του είναι 176.000 θέσεις εργασίας και …. 17 δισ. δολλάρια στην τοπική οικονομία!!!
    Στο Miami (και για αυτό το διάλεξα για σύγκριση πέραν των κλιματολογικών και τουριστικών ομοιοτήτων) μετά το 1997 έχουν γίνει έργα-επενδύσεις ανάλογες τόσο σε ποσά όσο και σε φύση με αυτές που προτείνονται από τον ΟΛΠ. Αυτές περιλαμβάνουν επέκταση του λιμένα, ενώσεις νησιών, υποθαλάσσια τούνελ, κτίρια για Parking κλπ.
    Όμως το Miami υστερεί τόσο σε ασφάλεια, όσο και στην ύπαρξη ενδιαφερόντων όπως αρχαιολογικοί τόποι, μουσεία, θέατρα αλλά και τόπους για κοντινές εξορμήσεις! Το κλιματολογικό δεν το συζητάω αφού η ανωτερότητα του μεσογειακού κλίματος είναι σαφής.
    Θεωρώ ότι το μείζον είναι να διασφαλιστεί το να διαμοιραστεί αυτός ο πλούτος που θα δημιουργηθεί από την εκμετάλλευση του λιμανιού μας σε πολλούς!
    Για εμένα πεδίο διαπραγμάτευσης θα αποτελούσε η δημιουργία προϋποθέσεων και η δυνατότητα σε πολλές μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις να αναπτυχθούν και να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους. Επίσης θεωρώ ότι χωρίς να χτιστούν ανωδομές μεγαθήρια οι οποίες θα δημιουργήσουν δικαιολογημένες αντιδράσεις από τους κοινωνικούς εταίρους και φορείς, θα μπορούσε να αξιοποιηθεί το υπέδαφος.
    Φυσικά και δεν θεωρώ ότι η κήρυξη του συνόλου του Πειραιά ως αρχαιολογικού χώρου από μία ομάδα 10 επιστημόνων δημοσίων υπαλλήλων, θα συμβάλλει θετικά προς αυτήν την κατεύθυνση… Αλλά σε αυτό το θέμα θα αναφερθώ σε άλλο άρθρο μου.
    Εν κατακλείδι, ο Πειραιάς έχει όλα τα στοιχεία και κυρίως έχει τον διαθέσιμο επενδυτή για να αποτελέσει το πυρήνα της ανάπτυξης για όλη την Αττική!
    Ο ρόλος της περιφέρειας και των Δήμων θα είναι καταλυτικός. Για να δούμε τον Πειραιά που οραματιζόμαστε, πρέπει να δημιουργηθούν οι συμπληρωματικές υποδομές που θα ολοκληρώσουν τον τοπικό σχεδιασμό. Αυτό θα έχει πολλαπλασιαστικές θετικές επιδράσεις στην ανάπτυξη όλης της Αττικής!
    Βασικό στοιχείο του στρατηγικού σχεδιασμού της ΝΕΑΣ ΑΡΧΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΤΤΙΚΗ και του Γιώργου Πατούλη είναι η βελτίωση και αξιοποίηση του τουριστικού προϊόντος που θα παρέχει η Αττική.
    Υπέρτατος στόχος μου είναι να δω ζωντανά τον Πειραιά που οραματίζομαι και κυρίως τους πολίτες του να ευημερούν!

    Happy
    Happy
    0 %
    Sad
    Sad
    0 %
    Excited
    Excited
    0 %
    Sleepy
    Sleepy
    0 %
    Angry
    Angry
    0 %
    Surprise
    Surprise
    0 %
    Previous post Εκλεκτές Πειραιώτισσες
    Next post Συνάντηση Ευγενίας Μπαρμπαγιάννη – Κυριάκου Μητσοτάκη